Viral έγινε η αντίδραση που είχε ο βασιλιάς Κάρολος, στα αποκαλυπτήρια του πρώτου επίσημου πορτρέτου του ως μονάρχης, κατά τη διάρκεια μιας λιτής τελετής στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ στο Λονδίνο.
Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι θεατές εστίασαν στο πορτρέτο, που έκλεψε την προσοχή τόσο για το… περίσσευμα σε κόκκινο, όσο και για τον τρόπο που απεικονίζει τον μονάρχη. Κάποιοι όμως κατάφεραν να εστιάσουν τη ματιά τους στον ίδιο το βασιλιά και όχι στην απεικόνισή του.
Ο Κάρολος εμφανίστηκε ευδιάθετος στην τελετή, που έγινε παρουσία και της βασίλισσας Καμίλα. Όταν ο ίδιος έκανε τα αποκαλυπτήρια, η κάμερα κατέγραψε μια μάλλον αινιγματική στιγμή. Κι αυτό επειδή φαίνεται στιγμιαία σοκαρισμένος, φρικαρισμένος ή έστω και ενοχλημένος.
Ένας χρήστης του Twitter αποφάσισε ότι ο βασιλιάς «φρίκαρε όταν είδε τον εαυτό του» και αναδημοσίευσε το βίντεο τη στιγμή, με αποτέλεσμα πολλοί χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να σχολιάζουν με ανάλογο τρόπο την αντίδρασή του.
He freaked out when he saw himself. pic.twitter.com/u7w04OAlDh
— Mukhtar (@I_amMukhtar) May 14, 2024
Άγνωστος παραμένει ο λόγος της μη συνήθους αντίδρασης του Καρόλου. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι φρίκαρε, κάποιοι άλλοι ότι προσπάθησε να αυτοσαρκαστεί, ενώ κάποιοι εκτιμούν ότι η έκφραση της απέχθειας έγινε όταν το πανί με το οποίο ήταν καλυμμένο το πορτρέτο πήγε να πέσει πάνω του και τον ακούμπησε στιγμιαία.
Οι συναντήσεις του Καρόλου για τον πίνακα ξεκίνησαν πριν γίνει βασιλιάς και ολοκληρώθηκαν τον Νοέμβριο του 2023, μετά τη στέψη του.
Τον πίνακα ζωγράφισε ο Jonathan Yeo, που αποτύπωσε τον βασιλιά Κάρολο σε ένα αφηρημένο φόντο με κόκκινο χρώμα στο προσκήνιο, αφήνοντας στο επίκεντρο μόνο το πρόσωπό του. Ο καλλιτέχνης ανέφερε ότι εμπνεύστηκε από το ζωηρό κόκκινο χρώμα της στολής συνταγματάρχη της Ουαλικής Φρουράς που είχε ο μονάρχης – μετά την ενθρόνισή του τον ρόλο ανέλαβε ο πρίγκιπας Ουίλιαμ – καθώς και την πρόταση του βασιλιά να συμπεριλάβει μια πεταλούδα στη σύνθεση, απεικονίζοντας τον νέο μονάρχη με πεταλούδα στον ώμο του.
Ο πίνακας έχει δεχθεί επιδοκιμασίες αλλά και επικρίσεις. Ο επικεφαλής κριτικός τέχνης της βρετανικής εφημερίδας «The Telegraph» Alastair Sooke υποστηρίζει ότι ο πίνακας έχει μεγαλύτερη ομοιότητα με τον πρίγκιπα Φίλιππο, τον πατέρα του Καρόλου κι ότι το ψηλό κολάρο της σύνθεσης «σφίγγει τον λαιμό του σαν αλυσίδα».
«Είναι το πιο άσχημο πράγμα που έχω δει ποτέ», έγραψε ο παρουσιαστής του διαδικτυακού σόου Graham Allen στο X.
Πηγή: Protothema.gr