Εφραίμ Γεωργίου
Στη δημοσιογραφική υπερβολή είναι σύνηθες να αποκαλούμε τα αμυντικά χαφ ως αφανείς ήρωες, χαμάληδες, τρεχαντήρια, παίκτες της βρώμικης δουλειάς και πολλά ακόμη. Όσα όμως κι αν προσθέσεις στην περίπτωση του Κονσταντίνοφ πετυχαίνουν διάνα.
Ο Βούλγαρος τρέχει συνεχώς, καλύπτει κενούς χώρους, μαζεύει δεύτερες και τρίτες μπαλιές, λειτουργεί ως σκούπα κι αναχαιτίζει διαρκώς τις αντίπαλες επιθέσεις.
Την ίδια ώρα όμως, ο άλλοτε διεθνής μέσος δεν είναι το παλιό «ορθόδοξο» αμυντικό χαφ που βλέπαμε κυρίως στα 90s και στην πρώτη δεκαετία του 2000. Δεν είναι δηλαδή ο ποδοσφαιριστής που τον συνοδεύει η φιλοσοφία «παίκτης περνά, μπάλα ποτέ». Για να το θέσουμε πιο απλά, δεν είναι περίπτωση Νταουσβίλι, ο οποίος στα καλύτερα του ήταν ένας μαχητής ικανός να καθαρίσει κάθε προσπάθεια των αντιπάλων αλλά ως εκεί.
Ο εν λόγω παίκτης ξέρει να δώσει τη μπάλα σωστά και συμβάλει στην ανάπτυξη. Είναι χαρακτηριστικό πως για να έρθει το τρίτο τέρμα κόντρα στην ΑΕΚ, η μπάλα πέρασε τέσσερις φορές απ’ τα δικά του πόδια. Ασφαλώς δεν αποτελεί το Α και το Ω στο δημιουργικό κομμάτι για το συγκρότημα του Σα Πίντο, όμως με τον δικό του τρόπο συμβάλει ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Παίζει βασικό ρόλο στην υλοποίηση του παιχνιδιού της ομάδας και λειτουργεί ως ο «ενδιάμεσος παίκτης» άμυνας – επίθεσης.
Σε αρκετές περιπτώσεις κι όταν το ΑΠΟΕΛ έχει την κατοχή, ο Κονσταντίνοφ επιστρέφει πίσω ανάμεσα στους δυο κεντρικούς αμυντικούς, παίρνει τη μπάλα κι οργανώνει από εκεί την επίθεση. Με αυτό τον τρόπο δίνει την ευκαιρία στα ακραία μπακ να ανέβουν ψηλά στο αντίπαλο τρίτο, φορτώνοντας έτσι ποδοσφαιριστές στην κοντά στην περιοχή του αντιπάλου, ενώ η πρώτη πάσα που επιλέγει είναι αυτή που δίνει το σύνθημα για το τον τρόπο που θα επιτεθεί η ομάδα (από δεξιά, αριστερά ή τον κεντρικό διάδρομο).
Γενικότερα ο 33χρονος αποτελεί έναν απ’ τους παίχτες κλειδιά των «Γαλαζοκιτρίνων». Πώς είναι ο Κρέσπο στην άμυνα; Έτσι κι ο Κονσταντίνοφ στα χαφ. Κι άμα ο Βούλγαρος είναι στα καλύτερα του, τότε οι πιθανότητες το ΑΠΟΕΛ να φθάσει στο στόχο είναι πέρα για πέρα αυξημένες.